Az RTL tehetségkutatója, a Csillag születik idei évada már eddig is bőven szállította a beszédtémát, de a legutóbbi adásban minden egyszerre történt: egy finn versenyző az orrával furulyázott, Köllő Babett poénból utána csinálta, nem sokkal később pedig Gróf Hörcher László kitépte, széttörte és a zsűri felé hajította a gitárját, kis híján eltalálva a zsűritagot. Ritkán sűrűsödik ennyire egyetlen adásba a humor és a botrány, és talán még ritkábban látszik ennyire tisztán, mit képvisel ma Köllő Babett a magyar szórakoztatóiparban.
Ki is Köllő Babett ma a tévében?
Köllő Babett nem „csak” egy tehetségkutatós zsűritag vagy reality-szereplő. Tizenévesen a Pécsi Nemzeti Színházban kezdett játszani, klasszikus színészi háttérrel érkezett a televízió világába. Az elmúlt években a nagyközönség számára főként látványos showműsorokból, szórakoztató formátumokból és különböző tévés szereplésekből lett ismerős: glamúros, szókimondó, erős öniróniával.
A Csillag születik 2025-ös évadában már egy markáns karakterekből álló zsűri tagjaként ül a székben: partnerei között zenészek, színészek és kreatív alkotók ülnek, így Köllőnek egyszerre kell a show nőies, látványos arcát hoznia, miközben szakmailag és emberileg is helyt áll a sokszor teljesen kiszámíthatatlan helyzetekben. A legutóbbi adásban ez a kettősség különösen látványosan jelent meg.
Az orral furulyázó zsűritag – egy ártalmatlan, mégis emlékezetes performansz
Az adás egyik legkönnyedebb, abszurdba hajló pillanata egy finn versenyzőhöz kötődött, aki az orrával furulyázva próbálta levenni a lábáról a zsűrit és a közönséget. Már az alapötlet is bizarr, de működött: a stúdió nevetett, a zsűri felváltva volt döbbent és szórakozott.
Az igazán emlékezetes momentum azonban az lett, amikor a produkció annyira feloldotta a hangulatot, hogy Köllő Babett úgy döntött, ő maga is kipróbálja, mire képes egy furulyával és az orrával. Előkerült a hangszer, viccelődött azon, melyik orrlyuka a „jobbik”, majd nekilátott „játszani”, miközben a zsűritársai szemmel láthatóan nem hittek a látottaknak. Az egész jelenetnek nem volt célpontja, nem szólt senki megszégyenítéséről vagy rosszindulatú paródiájáról, puszta önironikus, felszabadult gesztus volt.
Ez a fajta önparódia illeszkedik ahhoz a karakterhez, amelyet Babett tudatosan épít: olyan nőként láttatja magát, aki nem fél bohócot csinálni magából, ha a hangulat, a show vagy a közönség szórakoztatása ezt kívánja. Korábbi megszólalásaiban is hangsúlyozta, hogy ezekben a műsorokban rejtett képességeket is felfedez magán, és élvezi, hogy kiszabadulhat a klasszikus színházi keretek közül. Az orral furulyázás ennek az attitűdnek egy kifejezetten látványos, mémgyanús megnyilvánulása lett.
A gitártörés, ami kis híján eltalálta Köllő Babettet
Ugyanebben az adásban azonban a könnyed szórakozás hirtelen feszült, kellemetlen hangulatba fordult. A botrány főszereplője Gróf Hörcher László, aki nem először vállalt szélsőséges, polgárpukkasztó szerepet tehetségkutatókban. A Csillag születik színpadán most is kaotikus, gitártörős performansszal állt elő.
Amikor a zsűri – elsősorban Molnár Áron – megpróbálta leállítani a produkciót, és jelezte, hogy szerinte ez már nem művészi határfeszegetés, hanem értelmetlen rombolás, Hörcher László agresszíven reagált. Hangját felemelve számon kérte a zsűrit, durván odamondogatott, és gyakorlatilag vitatta azt, hogy egyáltalán joguk lenne félbeszakítani a fellépését.
A helyzet azután vált igazán veszélyessé, hogy Hörcher dühében a színpadhoz csapta a gitárt, majd a hangszer egyik darabját a zsűri felé hajította. A repülő darab kis híján eltalálta Köllő Babettet – a jelenet sokkoló volt, és egyszerre fagyasztotta meg a levegőt a stúdióban. A férfit végül biztonsági emberek kísérték ki, miközben a zsűri és a közönség is próbálta feldolgozni, mi történt az imént.
Ebben a jelenetben Babett már nem a poén forrása, hanem annak a határátlépésnek a közvetlen elszenvedője, amelynél a polgárpukkasztás átcsúszik fenyegető, mások testi épségét is veszélyeztető viselkedésbe. Éles kontrasztként áll egymással szemben a saját magán viccelődő, orral furulyázó zsűritag és az a nő, aki ösztönösen hátrahőköl egy felé repülő gitárdarab láttán.
Mit mutat mindebből Köllő Babett zsűrilénye?
Köllő Babett többször beszélt arról, mennyire nehéz felkészülni egy olyan tehetségkutató zsűriszerepére, ahol gyakorlatilag bármilyen műfaj, stílus vagy karakter felbukkanhat. Ilyenkor – saját szavaival élve – a zsűritagok nem konkrét „leckével” érkeznek, hanem a saját múltjukkal: azokkal a tapasztalatokkal, amiket a színházban, a televízióban, az életben szereztek.
A mostani generációval kapcsolatban többször is arról beszélt, hogy a fiatalok elképesztően tudatosak, és szerinte komolyan van esélyük arra, hogy jobb irányba fordítsák a világot. Ez a hozzáállás is megjelenik abban, ahogyan a tehetségkutatók versenyzőihez viszonyul: egyszerre próbál szórakoztató lenni, mentorként viselkedni, és közben közönségszemmel is értékelni azt, amit lát.
A legutóbbi adásban e három szerep egyszerre volt jelen. Az orral furulyázásnál a show-womant láttuk, aki kész belevetni magát az őrületbe a jó hangulat kedvéért. A gitártörésnél viszont azt az embert láttuk, aki ugyanúgy ki van téve a színpadon elszabaduló indulatoknak, mint bármelyik néző vagy stábtag. Ettől válik érthetővé és átélhetővé a jelenléte: nem kívülállóként, érinthetetlen bíróként ül a zsűriszékben, hanem a show tényleges résztvevőjeként.
A meghatott zsűritag: amikor Köllő Babett sír a stúdióban
Nem ez az első alkalom, hogy Köllő Babett erősen, érzelmileg reagál egy-egy produkcióra. A Csillag születik korábbi adásában például egy látássérült fiatal légtornász produkciója után könnyekig hatódott. A fiatal versenyző teljesítménye önmagában is lenyűgöző volt, de az, hogy látássérülten vállalt ennyire kockázatos és fizikai erőfeszítést igénylő produkciót, különösen mélyen megérintette a zsűrit és a nézőket is.
Az ilyen pillanatok jól ellenpontozzák a botrányos jeleneteket: megmutatják, hogy a zsűri – köztük Babett – nemcsak szórakoztatóipari szereplőként van jelen, hanem nézőként is. Az erős érzelmi reakciók, a nevetés, a sírás, a felháborodás vagy az ijedtség ugyanabból a forrásból fakadnak: abból, hogy ők is hús-vér emberek, nem csupán „szereplők a tévében”.
A színháztól a tehetségkutatókig – egy tudatosan épített pálya
Köllő Babett pályája jól példázza, mennyit változott a hazai sztárvilág az elmúlt másfél-két évtizedben. Klasszikus színházi alapokkal indult, tizenöt évesen már kőszínházi közegben játszott, később pedig fokozatosan nyitott a televíziós, szórakoztatóipari formátumok felé. A nagyszabású show-k, valóságshow-k és tehetségkutatók olyan terepet adnak, ahol a színésznői háttér, a női szerepről vallott nézetei és a vállaltan látványos, extrém stílusa egyszerre tud érvényesülni.
A Csillag születik zsűriszéke ebből a szempontból logikus következő lépés. Itt nemcsak énekeseket, hanem táncosokat, bűvészeket, performanszművészeket és a legkülönfélébb, néha szinte leírhatatlan produkciókat kell értékelni. Ez a sokszínűség Babettnek is lehetőséget ad arra, hogy kilépjen a klasszikus szerepkörökből, és megmutassa, mennyire színesen tud reagálni a különböző színpadi helyzetekre – a megható történetektől az abszurd humoron át a valódi konfliktusokig.
Humor, határátlépések és a nézői bizalom
A legutóbbi adás két kulcspillanata – Köllő Babett orral furulyázása és Hörcher László gitártörése – valójában ugyanarról a kérdésről szól: meddig tart a szórakoztatás, és hol kezdődik az a pont, ahol a nézők már kellemetlenül érzik magukat? Babett performansza egyértelműen az előbbi kategóriába tartozik: a saját testével, saját imázsával „játszik”, senki más kárára nem történik semmi. Hörcher akciójánál viszont már mások testi épsége, munkája és biztonsága kerül kockázat alá.
Köllő Babett ebben a kettős helyzetben mintegy közvetítő figura. Ő az, aki képes a végletekig elvinni az öniróniát, miközben ugyanúgy védtelen egy váratlan, agresszív gesztussal szemben, mint bárki más. Ettől válik a néző számára hitelessé: nem csak ítélkezik a zsűripult mögül, hanem ténylegesen részese annak a káosznak, amit egy-egy produkció okozhat.
Összegzés: miért beszél ma mindenki Köllő Babettről?
Az orral furulyázós jelenet tökéletesen illeszkedik a közösségi média logikájába: rövid, látványos, könnyen idézhető, mémként terjedő pillanat. A gitártöréses botrány pedig az a fajta tévés dráma, amelyre napokig reagál a sajtó és a közönség. A két eset metszéspontjában ott ül Köllő Babett, aki az elmúlt években tudatosan vált olyan figurává, akire egyszerre lehet irigykedni, nevetni, néha együtt sírni vele, és aki néha akaratlanul is az események középpontjába kerül.
A Csillag születik legutóbbi adása így nemcsak a versenyzőkről szólt, hanem arról is, hogyan működik ma egy modern tehetségkutató, és benne egy olyan zsűritag, mint Köllő Babett: színészből lett show-woman, aki ugyanazzal a természetességgel furulyázik az orrával, ahogy könnyekig hatódik egy látássérült légtornász teljesítményén, vagy épp ösztönösen hátrahőköl egy felé repülő gitárdarab láttán. Ez a komplex, ellentmondásos, mégis őszinte jelenlét az, ami miatt jelenleg szinte lehetetlen úgy beszélni a műsorról, hogy a neve ne kerüljön szóba.
Kép forrás: teol.hu, Köllő Babett Facebook




